Meditatia: o modalitate simplă și la îndemînă pentru a elimina stresul

Meditatia poate să înlăture stresul cotidian aducînd cu ea pacea interioară. Dacă stresul ti-a produs anxietate, tensiune și îngrijorare trebuie să iei în considerare practicarea meditatiei. Puteți ajunge la calm și pace interioară petrecînd numai cîteva minute pe zi pentru a medita.

Oricine poate practica meditatia. Este simplu și ieftin și nu aveți nevoie de niciun echipament special. Și puteți practica meditatia oriunde vă aflați – fie că sunteți într-un parc, la plimbare, într-un autobuz aglomerat sau în camera de așteptare a unui medic.

Să înțelegem meditatia

Meditatia a fost practicat de mii de ani. Meditatia a fost inițial menită să ajute la aprofundarea și înțelegerea forțelor sacre și mistice ale vietii. În ziua de azi, meditatia este utilizată în Occident mai ales pentru relaxare și înlăturarea stresului.

Meditatia este considerată un tip de medicină alternativă care utilizează legătura minte-corp. Meditatia induce o stare profunda de relaxare si liniștește mintea agitată. În timpul meditatiei va concentrati atentia pentru a elimina fluxul de gânduri amestecate,vă invadează mintea și cauzează stres. Acest procedeu are ca rezultat obțienerea unei stărio de bine fizice și psihice care durează.

Beneficiile meditatiei

Meditatia poate conferi un sentiment de calm, pace si echilibru, care aduce beneficii atât stării dvs. emoțioanle cît și sănătății în general. Iar aceste beneficii nu se încheie atunci când se termină sesiunea de meditatie. Meditatia vă poate ajuta să rămîneți calm și senin de-a lungul zilei și poate chiar ameliora anumite boli.

Meditatia și starea de bine emoțională

Când meditezi, te îndepărtezi de excesul de informații care se acumuleaza in fiecare zi si contribuie la stresul care îți face atît de mult rău.

Beneficiile emotionale ale meditatiei includ:

  • Obtinerea unei noi perspective asupra situațiilor stresante
  • Abilități pentru a gestiona stresul
  • Creșterea gradului de autocunoaștere
  • Concentrarea pe prezent
  • Reducerea emoțiilor negative

Meditație și boală

Meditatia, poate fi de asemenea utilă în cazul în care aveți o afectiune medicală, mai ales una care poate fi agravată de stres. Un număr din ce în ce mai mare de cercetări științifice susține beneficiile pentru sănătate ale meditatiei. Unii cercetători consideră însă că nu e încă posibil să se tragă concluzii categorice cu privire la posibiltatea meditatiei de a vindeca boli.

Unele cercetări sugerează ca meditatia ar putea fi utilă în tratarea unor afecțiuni medicale precum:

  • Alergiile
  • Anxietatea
  • Astm
  • Bulimie
  • Cancer
  • Depresie
  • Oboseală
  • Boli de inimă
  • Hipertensiune arterială
  • Durere
  • Tulburări ale somnului
  • Abzuri de substanțe

Înaninte de a practica meditatia pentru a ameliora simptomele unei boli, discutați cu medicul dvs. despre avantajele și dezavantajele folosirii meditatiei. În unele cazuri, meditatia poate agrava simptomele asociate cu anumite tulburări de sănătate mintală precum schizofrenia. Meditatia nu este un înlocuitor pentru tratamentul medical obișnuit. Dar poate fi o completare utilă a medicatiei medicamentoase.

Tipuri de meditatie

  • Meditatia asistată . Numită uneori imagerie dirijată sau vizualizare, prin această metodă de meditatie vă formati imagini metale ale unor locuri sau situații pe care le considerați relaxante. Încercați să utilizați cât mai multe simțuri , cum ar fi mirosuri, sunete, peisaje și texturi (pipăit). Un ghid sau un profesor de meditatie vă poate fi de folos.
  • Meditatia mantra. În acest tip de meditatie, repetați în tăcere un cuvînt liniștitor, sau un gînd sau frază pentru a înlătura gîndurile care distrag atenția.
  • Meditatia comprehensivă. Acest tip de meditatie se bazează pe creșterea conștiinței de sine, și a acceptării vieții la timpul prezent. Practicînd acest tip de meditatie vă extindeti conștiinta propriei persoane.. În acest tip de meditatie te concentrezi pe ceea ce experimentezi în timpul meditatiei, cum ar fi fluxul respirației sau bătaile inimii. Puteți observa gândurile și emoțiile, dar trebuie să le lăsați să treacă fără a face judecăți asupra lor.
  • Qi gong. Această practică, în general, combină exerciții de meditatie, relaxare, mișcare fizică și de respirație pentru a restabili și menține echilibrul. Qi Gong (Chee-gung) face parte din medicina tradițională chineză.
  • Tai chi. Aceasta este o formă a artelor marțiale chinezești. În Tai Chi (TIE-Chee), veți efectua în ritmul propriu o serie de poziții sau mișcări într-un manieră lentă, grațioasă, în timp ce practicați exerciții de respirație profundă.
  • Meditatia transcedentala. În acest tip de meditatie puteți utiliza o mantra, cum ar fi un cuvânt, sunet sau o frază repetate în tăcere, pentru a vă concetra și a elimina toate gândurile din mintea dvs.. Te concentrezi exclusiv pe mantră pentru a atinge o stare de liniște perfectă.
  • Yoga. Tehnica yoga constă în efectuarea unei serii de poziții posturale și exerciții de respirație controlată pentru a obține un corp mai flexibil și o minte mai liniștită. Pe măsură ce progresati în practicarea pozițiilor corporale care necesită echilibru și concentrare, sunteți încurajat să vă concentrati mai putin pe problemele cotidiene și mai mult pe momentul prezent.

Metode de meditatie

Diferitele tipuri de meditatie pot include metode diferite pentru a vă ajuta să meditați. Acestea pot varia în funcție tipul de meditatie utilizat și de concepțiile profesorului de meditatie . Unele dintre cele mai comune tehnici în meditatie includ:

  • Concentrarea atenției. Concentrarea atenției este în general una dintre cele mai importante tehnici de meditatie. Prin concentrarea atenției asupra unei idei vă eliberați mintea de gîndurile negative care cauzează stresul și grija. Vă puteți concentra atenția pe lucruri cum ar fi un anumit obiect, o imagine, o mantră, sau chiar propia dvs.respirație.
  • Relaxarea respirației. Aceasta tehnica presupune respirația adîncă, la intervale egale, folosind mușchiul diafragmei pentru a extinde plamanii. Scopul ei este de a încetini respirația, încît plămînii să se umple cu mai mult oxigen, și de a reduce utilizarea muschilor pieptului, umărului și gâtului în respirație, astfel încât să respirați mai eficient.
  • O locație liniștită. Dacă sunteți un începător, practicarea meditatie poate fi mai ușoară dacă te afli într-un loc liniștit, cu puțini factori de diitragere – fără televiziune, radio sau telefoane mobile. Pe măsură ce veți progresa în meditatie, veți putea fi capabil să meditați oriunde, mai ales în situații stresante în care ați beneficia cel mai mult de pe urma meditatiei, cum ar fi un blocaj în trafic, o întâlnire de lucru stresant sau o coadă la casă la supermarket.
  • O poziție confortabilă. Meditatia poate fi practicată stînd în picioare, culcat, mergînd pe jos sau în alte poziții sau practicînd alte activități. Trebuie doar să vă simțiți confortabil, astfel încât să puteți obține cele mai multe beneficii din meditatie.
  • Cum să vă construiți abilitățile de meditatie

    Nu faceți judecați defavorabile cu privire abilitățile dumneavoastră de meditatie, aceasta doar vă va crește stresul. Meditatia are nevoie de practică pentru a fi stăpînită. Țineți cont de exemplu, că e un lucru obișnuit ca gîndurile să vi se abată de la tema meditatiei, oricîtă experiență ați avea cu aceste tehnici. Dacă practicați meditatia pentru a vă calma mintea și atenția dvs. se abate de la tema la care vă concentrați, încercați să vă întoarceți încet gîndurile către obiectul, senzația sau ideea la care ați încercat să va concentrați.

    Experimentați diverse metode și veți afla pînă la urmă ce tip de meditatie vi se potrivește și vă face plăcere. Adaptați tehnicile de meditatie la nevoile dvs. de moment. Amintiți-vă, nu există nici o modalitate corectă sau greșită de a medita. Ceea ce contează este ca meditatia să vă ajute să reduceți stresul și să obțineți o stare de bine de ansamblu.

Postat în: Interesante