Articole din subcategoria Dezvoltare personala

Renunțarea la fumat: metode și exerciții

Fără a pătrunde în toate detaliile aferente acestei probleme, menţionăm existenţa a două categorii de metode :

Metode care urmăresc inocularea repulsiei faţă de fumat

Dintre acestea amintim asocierea fumatului cu şocuri electrice, cu gusturi sau mirosuri neplăcute. La toate acestea se adaugă şi procedeul fumatului rapid (care constă într-o inhalaţie tot la 6 secunde pînă ce individul, datorită saturaţiei nicotinice şi disconfortului respirator, nu mai poate tolera nici o ţigară), precum şi procedeul supra-dozării numărului de ţigări fumate într-un timp dat.

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Metode pentru educarea voinței

După studii atente şi aprofundate, cercetătorii comportamentului uman au ajuns la concluzia că marile personalităţi ale omenirii pot fi împărţite în două categorii. Dualitatea păstrează controversa mereu actuală cu
privire la însuşirile geniului uman: acestea sunt înnăscute (transmise ereditar) sau condiţionate social-istoric? Ambele ipoteze trebuie luate în consideraţie, analizate ştiinţific şi elaborată o teorie validă. Realitatea este că aptitudinile şi talentul nu pot fi puse niciodată în valoare fără o muncă tenace, perseverentă, în care voinţa celui în cauză joacă sau nu rolul de forţă motrice.

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Autosugestia și succesul

“Cine pleacă în viaţă cu ideea că va reuşi, în mod fatal reuşeşte, fiindcă face ceea ce trebuie ca să reuşească”.
Emile Coue

Autosugestia este – după Coue – o idee care se transformă în act sau, altfel spus, este realizarea subconştientă a unei idei.
Sugestia “reprezintă o modalitate de activare a disponibilităţilor latente ale fiinţei umane, actul prin care o “idee trezită” şi “acceptată” de acesta, acceptarea declanşând mecanismul de realizare. Deci orice sugestie se reduce la autosugestie, atenţionează Coue, punând semnul egal între sugestia conştientă şi autosugestie.

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Cum să vorbim la telefon eficient

Telefonul aruncă o punte peste prăpastia despărţirii spaţiale a îndrăgostiţilor, rudelor sau prietenilor. Fiind imediată şi interactivă, legătura telefonică” este mai puternică decît cea realizată prin scrisori sau fax, cu condiţia luării în considerare a cerinţelor psihologice ale interacţiunii.
Înţelegerea psihologiei celuilalt ne ajută să conducem convorbirile telefonice dificile. Psihologii propun o tipologie a persoanelor de la celălalt capăt al firului:

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Asertivitatea: cum să comunicăm eficient

Asertivitatea este un tip de comportament caracterizat prin afirmarea propriilor drepturi într-o manieră directă, onestă și pașnică. A avea o atitudine asertivă presupune a interacționa cu alte persoane fără a avea un comportament agresiv și dominator și de asemenea fără a permite alcuiva să vă încalce drepturile, să vă domine sau să vă minimalizeze punctul de vedere.
Gîndiți-vă la următoarele situații:

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Gandirea pozitiva

De multe ori oamenii au tendința de a ignora lucurile bune din viața lor și se concentrează pe ceea ce le merge prost. Acest mod de a privi lucrurile îi închide într-un cerc vicios: modul negativ în care gandesc îî conduce la eșec iar nereușitele îî fac să se gandească în termeni din ce în ce mai nefavorabili la viața lor.
Doi autori americani, Handley şi Pauline Neff ne dau o serie de sfaturi utile pentru a stimula gandirea pozitivă.

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Comunicarea nonverbală

Comunicarea nonverbală poate fi un instrument eficient care, mînuit cu abilitate, vă poate fi de un real folos în influenţarea persoanelor din jurul dumneavoastră în sensul pe care-l doriţi: puteţi dobîndi cu uşurinţă respectul şi aprobarea lor, îi puteţi intimida şi ţine sub control.
Eficacitatea comunicării nonverbale rezidă în independenţa sa faţă de auditoriu. Acest lucru vă permite să transmiteţi mesaje importante chiar în timp ce partenerii vă vorbesc. În comunicarea de tip verbal sîntem nevoiţi să aşteptăm ca partenerul să termine ce are de spus pentru a putea vorbi la rîndul nostru, evitînd în acest fel discuţiile dezorganizate. Putem, în schimb, folosindu-ne de comunicarea nonverbală, să manifestăm o nemulţumire politicoasă prin clătinarea capului, fără a întrerupe vorbitorul, în timp ce un zîmbet sau un semn aprobator îl pot încuraja să continue.

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Ce este empatia?

Omul are capacitatea de a se transpune în psihologia altuia, de a „intra în pielea” celuilalt, de a pătrunde cognitiv şi afectiv în cadrul de referinţă al partenerului, identificîndu-se parţial cu acesta, „ca si cum” ar fi cealaltă persoană, dar fără a pierde condiţia de „ca si cum”, într-un cuvînt, individul uman are capacitatea de a fi empatic. In producerea fenomenului empatic nu avem de-a face cu o pierdere a identităţii propriului eu, printr-o identificare totală, ci parţială, prin care cineva devine „temporar” cealaltă persoană, gîndeşte sau simte ca ea, reuşind ca pe această cale s-o înţeleagă mai bine, să-i anticipeze comportamentul şi, de ce nu, să-şi fixeze o strategie corespunzătoare de acţiune faţă de acea persoană.

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Stima de sine: cum să o construieşti şi să o menţii

Stima de sine reprezintă valoarea personală şi competenţa asociată de către un individ imaginii pe care o are despre propria persoană. Un nivel ridicat al stimei de sine se asociază de obicei cu o bună stare de sănătate mintală.
Stima de sine poate fi afectată de starea precară a sănătăţii, evenimente de viaţă negative precum pierderea locului de muncă sau divorţul, relaţii deficitare cu cei din jur şi un sentiment general de lipsă a controlului. Acest sentiment este prezent mai ales la persoanele care au fost victime ale abuzului emoţional, fizic sau sexual sau care sunt discriminate.

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala

Inteligenta emotionala: cum o poţi îmbunătăţi

Inteligenţa emoţională (EQ sau EI) poate fi definită ca fiind abilitatea de a înţelege, gestiona şi exprima eficient propriile sentimente şi de asemenea capacitatea de reacţiona în mod corect la sentimentele celor din jur. După părerea celor de la Talent Smart, 90% dintre persoanele cu performanţe ridicate în activitatea profesională posedă o inteligență emoțională ridicat, în timp ce 80% din cei cu performanţe scăzute au şi o inteligenţă emoţională precară. Inteligenţa emoţională este esenţială în formarea, dezvoltarea şi menţinerea relaţiilor interpersonale. Spre deosebire de IQ, care nu se schimbă semnificativ de-a lungul vieţii, inteligența emoțională poate evolua şi creşte în funcţie de dorinţa noastră de a învăţa şi a ne dezvolta.

Postat în Relaţii interumane » Dezvoltare personala